ملحفه یکبار مصرف

جنس رول ملحفه یکبارمصرف از چیست؟

رول ملحفه یکبارمصرف از پارچه اسپان باند در گرماژهای متفاوت تهیه و تولید می‌شود، و هرچه میزان گرماژ ضخامت بالاتر است که این امر باعث مقاومت بیشتر در برابر ساییدگی و پارگی آن می‌گردد.

علت اینکه بیشتر مراکز بهداشتی درمانی و مکان‌های عمومی پرتردد مانند:بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و هتل‌ها بیشتر از ملحفه رولی با گرماژ پایین به عنوان رویه استفاده می‌کنند،این است که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

اسپان باند از  الیاف PP (پلی پروپیلن) به صورت نبافته تولید شده است. اسپان باند را به نام پارچه‌ی یکبار مصرف ،بی‌بافت ،نبافته ،لایه‌ی سوزنی ،نبافته‌ی سوزنی اسپان باند هم می‌شناسند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ملحفه‌های رولی یکبار مصرف منسوجات نبافته‌ای  یکبار مصرف هستند، در اصل روکش‌های نازکی از جنس اسپان باند می‌باشند که برای پوشش دادن و بهداشتی بودن تخت‌های بیمارستانی و درمانی ،آرایشی ،و حتی مکان‌های اقامتی و… کاربرد دارند.

کاربرد رول ملحفه یکبارمصرف این است که برای محافظت از تشک و بالشت در مقابل آلودگی‌هایی مانند: ادرار،مدفوع ، خون ،ترشحات عفونی بیمار و…کاربرد دارد و استفاده از این نوع ملحفه‌ها از انتشار بیماری و انواع ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.

 

مزایای استفاده از رول ملحفه یکبارمصرف

  1. رعایت موارد بهداشتی
  2. کاهش هزینه‌های دوخت ملحفه‌های پارچه ای
  3. کاهش هزینه مصرف آب و موادشوینده و مواد ضدعفونی کننده
  4. جلوگیری از انتشار باکتری ،میکروب و عفونت‌های شایع بیمارستانی
  5. جابه جایی راحت
  6. عدم نیاز به اتوکشی
  7. استفاده آسان و راحت